تمایل یکپنجم شرکتهای کوچک و متوسط به تبلیغات در شبکههای اجتماعیمرکز Ad-ology در پی انجام بررسی جدیدی با عنوان «پیشبینی وضعیت بازاریابی
شرکتهای کوچک» دریافت که درآمد بخش قابل ملاحظهای از این شرکتها یا به
عبارت دقیقتر ۵/۹۲ درصد شرکتهای تجاری کوچک و متوسط (SMB) در سال ۲۰۱۳
میلادی بدون تغییر نسبت به سال قبل باقی میماند و یا اینکه افزایش
مییابد. به گزارش وب سایت bizreport، «سی. لی اسمیت» (C. Lee Smith) مدیرعامل شرکت تحقیقاتی Ad-ology در این خصوص گفت: «برای سومین سال متوالی برای بیش از نیمی از شرکتهای کوچک این اطمینان وجود دارد که میزان فروش محصولات آنها افزایش مییابد. همچنین سومین سال متوالی است که بودجه تبلیغاتی بیش از ۹۰ درصد از این شرکتها بدون تغییر باقی مانده و یا افزایش یافته است.» علاوه بر این مشخص شد یکسوم شرکتهای کوچک و متوسط که سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ دلار برای تبلیغات خود هزینه کردهاند، قصد دارند این سرمایهگذاری را برای سال ۲۰۱۳ افزایش دهند. همچنین، یکی از هر ۵ شرکت کوچک و متوسط قصد دارد در این سال سرمایهگذاریهای خود را در بخش تبلیغات در شبکههای اجتماعی از جمله فیسبوک و توئیتر افزایش دهد. این بررسی همچنین نشان داد که بازاریابی موبایلی بین شرکتهای کوچک و متوسط در حال افزایش است. اسمیت در این خصوص گفت: «حدود ۵/۳۰ درصد از شرکتهای کوچک و متوسط در سال جاری میلادی به سمت تبلیغات در تلفنهای همراه، ابزارهای موبایلی و پیامکهای تبلیغاتی روی خواهند آورد تا بتوانند محصولات خود را متناسب با مناطق جغرافیایی به مشتریان معرفی کنند.» شرکت تحقیقاتی یاد شده همچنین دریافت ۴/۲۳ درصد شرکتهای کوچک و متوسط قصد دارند سرمایهگذاریها برای توسعه سایت اینترنتی خود را در سال ۲۰۱۳ افزایش دهند و ۲/۱۲ درصد از آنها هم گفتهاند که تا پایان سال جاری میلادی پول بیشتری را به انتشار تصاویر موبایلی آنلاین در مورد شرکت خود اختصاص میدهند. |