اتصال نمايندگي ها و مشتريان به دفاتر مركزي با استفاده از اینترنتاستفاده از اينترنت جهت اتصال نمايندگي ها و مشتريان به دفاتر مركزي و استفاده از نرمافزارهاي موجود بيشك بهترين راه حل براي اين مسئله ميباشد. اما از آنجائيكه خيلي از شركتها برنامه هاي كاري خود را بر روي پلتفرمهاي مختلف نظير Mainframe ها و PC ها با سيستم عاملهاي متفاوت مانند انواع ويندوز، لينوكس، نت ور و يونيكس بمرور زمان با زبانهاي مختلف مانند Foxpro, Basic, C و Cobol و غيره طراحي و عملياتي نمودهاند، تغيير و کدنويسي مجدد اين برنامهها جهت سازگاري با اينترنت و پروتكل وب امري بسيار پرهزينه و زمانبر و در بعضي مواقع غير ممكن بنظر ميرسد. شركت Citrix با بيش از 120،000 مشتري در سطح جهان و نزديك به 50 ميليون كاربر (آمار سال 2002) يكي از پذيرفتهترين روشها را براي دسترسي بهنگام به منابع و نرمافزارها را براي شركتها و موسسات فراهم نموده است. اين شركت با ارائه نرمافزار Metaframe XP Presentation Server Citrix تحولي در زمينه برقراري ارتباط با كليه برنامهها و منابع حاوي اطلاعات شركتها نموده است. اين برنامه، مديريت و در اختيار گذاردن تمامي نرم افزارها را براي كليه كاربران مورد نظر، در هر كجا كه باشند، براي شركتها امكان پذير نموده است، و اين كار را بصورتي انجام ميدهد كه هيچگونه نيازي به تغيير و يا دستكاري در سورس برنامههاي موجود نباشد. در حقيقت، برنامه Citrix با تبديل خروجي هر برنامه به فرمت http و ارسال آن براي كاربران، نياز سخت افزاري آنها را تنها به داشتن يك برنامه سبك و كم هزينه مرورگر ( Browser ) كاهش داده است. حتي يك تلفن موبايل و يا يك PDA با سيستم Wireless هم ميتواند برنامههاي تحت Mainframe و يا سرورهاي ويندوز را براي كاربر خود قابل اجرا نمايد. در راستاي استفاده بهينه از اين نرمافزار براي شركتهاي ايراني مشكلات مربوط به نمايش حروف فارسي نيز مرتفع گرديده است. |