عناصر امنیتی تشکیل دهنده یک کسب و کار موفق


کنترل و مدیریت بحران برای نجات کسب و کار

باید به این نکته توجه کنیم که اختلال های درون هر کسب و کار کاملا منحصر به همان سیستم خواهند بود اما تصمیماتی که در هر کسب و کار اتخاذ می شوند باعث تداوم آن کسب و کار و هدایت آن به سمت درست خواهد بود در این پست ما سعی در معرفی عوامل تاثیر گذار در تداوم کسب و کار را داریم که شامل:

ساختار تیم را تعریف کنید

ایجاد یک سلسه مراتب تصمصم گیری روشن برای زمان های خاص و تصمیم گیری های حساس همچنین ارتباط مدیران را در بخش های مختلف ازجمله مدیران اجرایی، فناوری اطلاعات، امکانات و املاک، امنیت و حراست، منابع انسانی و امور مالی را با پرسنل حفظ نمایید و یک تیم حمایت کننده برای مواقع ضروری ایجاد کنید.

ایجاد یک Plan مشخص برای اهداف

شناسایی اختلالات بالقوه که باعث مشکلات مختلف در سازمان شما خواهند شد بدین منظور همیشه در زمان مواجه با مشکلات مختلف چند سناریو از حالات ممکنه را تهیه کنید که همه چیز قابل کنترل باشد. برای تصمصم گیری درست بعد از شناسایی عوامل تاثیر گذار آنها را اولویت بندی کنید و سالانه هدف سازمان خود را مشخص و اولویت های کاری را در اهداف خود لحاظ کنید.

ایجاد استراتژی ارتباط بحران

ایجاد روش های اطلاع رسانی سریع در زمان های بحرانی و در دست داشتن راه های ارتباطی با تمام مشتریان، همکاران، فروشندگان، پیمانکاران و مدیران اجرایی برای برقراری ارتباط.

اختلال های درون هر کسب و کار کاملا منحصر به همان سیستم ایجاد استراتژی ارتباط بحران طرح تدوام کسب و کار خود را همیشه تست کنید ایجاد یک Plan مشخص برای اهداف

آموزش روش های ایمنی

آموزش نیروی کار و اینکه پرسنل شما متوجه این امر باشند که در مواقع خطر باید به کجا و چه کسی مراجعه نمایند و این آموزش ها نسبت به تغییر اهداف سازمان شما آپدیت شوند.

طرح تدوام کسب و کار خود را همیشه تست کنید

طرح شبیه سازی های اورژانسی برای ارتباطات بحرانی از جمله فرآیندهای بازیابی در زمان وقوع مشکلات خواهد بود و این امر باعث خونسردی در زمان روبرو شدن با مشکلات غیر قابل پیشگری خواهد بود.

برای دریافت جدید ترین اخبار IT و اخبار فناوری اطلاعات در حوزه دورکاری و Remote Working و مجازی سازی دسک تاپ و سرور و برنامه و آخرین خبرهای تکنولوژی و مطالب آموزشی شبکه های کامپیوتری به کانال تلگرام گروه ما بپیوندید.