سپ با خرید شرکت سی‏وای پلت‏فرم بازاریابی هدفمند خود را ارتقا می‌‏دهد


همکاران سیستم- شرکت سپ قصد دارد شرکت سی‏وای (SeeWhy) را که عرضه‏‌کننده یک نرم‏‌افزار بازاریابی هدفمند است، خریداری کند .
به گزارش وب‏‌سایت computerworld ، شرکت آلمانی سپ قصد دارد شرکت ‏سی‏وای را که صاحب نرم‌‏افزار ویژه‌‏ای در حوزه بازاریابی هدفمند است، خریداری کند. سپ قصد دارد با خرید این شرکت پلت‏فرم بازرگانی چندکاناله خود را که سال قبل با خرید شرکت هیبریس (Hybris) به دست آورده است، ارتقا بخشد .
نرم‌‏افزار شرکت سی‏وای دارای یک موتور محاسبه‏‌گر است که می‌‏تواند داده‌‏های مورد نیاز خود از وب‏‌سایت‏‌های تجارت الکترونیک را گردآوری کند و هر نوع داده‌‏ای، اعم از بازدید ساده کاربران از این وب‏‌سایت‏‌ها تا رفتارهایی مثل خرید کردن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. این نرم‌‏افزار از این طریق می‌‏تواند رفتار و کنش‏‌های بعدی هر مشتری را به شیوه کارآمدتری تحت تاثیر قرار دهد. شرکت سی‏وای که در وبلاگ خود درباره این نرم‌‏افزار توضیحاتی ارائه کرده است، گفته: برای داده‌‏هایی که گردآوری می‌‏شود هیچ دسته‌‏بندی مشخصی وجود ندارد و کمپین‏‌های بازاریابی که توسط این نرم‌‏افزار اجرا می‌‏شود بیش از هر چیز مبتنی بر رفتار فردی هر کدام از بازدیدکنندگان و شرایط آنی حاکم بر رفتار آن‌ها است .
بر اساس این گزارش، فناوری شرکت سی‏وای در حال حاضر با ۳۰ شبکه تبلیغاتی، خدمات ایمیلی، شبکه اجتماعی و عرضه‌‏کنندگان خدماتی از این دست یکپارچه شده است و این بدان معنا است که به کمک این نرم‌‏افزار می‌‏توان فعالیت‏‌های بازاریابی را در کانال‌‏های مختلفی دنبال کرد. سی‏وای در بوستون آمریکا واقع شده است و هم‌‏اکنون بیش از چهار هزار مشتری دارد .
احتمال می‌‏رود شرکت سپ قرارداد خرید سی‏وای را در سه ماهه دوم امسال قطعی کند، اما هنوز مشخص نیست چه مبلغی را برای خرید آن خواهد پرداخت. شرکت‏‌های سپ، اوراکل، آی‏ بی‏ ام، سیلزفورس و ادوبی که جزء بزرگ‌ترین عرضه‌‏کنندگان راهکارهای بازاریابی در جهان هستند اخیراً رقابت بی‌‏امانی را برای خرید شرکت‌‏های کوچک‌تر فعال در این حوزه در پیش گرفته‏‌اند .